HALAMAN CARIAN KERJA

HALAMAN CARIAN KERJA

Kerja umumnya merupakan perkara yang dilakukan dan membuahkan hasil. Kerja boleh dilakukan secara bersendirian atau lebih.Kerja yang mulia pastinya memberi pulangan yang baik kepada rohani dan jasmani. Contoh kerja yang dilakukan seperti bertani, nelayan, pemandu kenderaan e-hiling, pembaca berita dan macam - macam lagi. Kerajinan seseorang untuk melakukan kerja pasti akan mendapat hasil yang berlipat ganda, dan sebaliknya. 

Hari ini dilihat ramai graduan berpusu - pusu mencari pekerjaan, samaada di sektor kerajaan mahupun swasta. Saban tahun habir berpuluh ribu Universiti, Kolej mengeluarkan graduan dalam pelbagai bidang. 

Sebelum membuat permohonan untuk jawatan, anda haruslah melihat dan meneliti iklan jawatan dan syarat - syarat kelayakan yang terdapat pada laman web berkenaan. Perkara ini, bagi memastikan jawatan yang diiklankan bersesuaian dengan kelayakan dan kebolehan anda.

Sehubungan daripada itu, di sini dikongsikan adalah beberapa pautan untuk panduan bagi memudahkan anda memohon dan mendaftarkan pekerjaan, semoga pautan ini membantu anda mendapat peluang pekerjaan.


SILA TEKAN 👉 SURUHANJAYA PERKHIDMATAN AWAM

SILA TEKAN 👉 SURUHANJAYA PERKHIDMATAN PELAJARAN

SILA TEKAN 👉 SURUHANJAYA PERKHIDMATAN AWAM NEGERI

SILA TEKAN 👉 LEMBAGA HASIL DALAM NEGERI

SILA TEKAN 👉 JOB STREET


Selain daripada itu, anda boleh juga melayari laman web agensi agensi badan berkanun dan swasta secara terus, jika ada iklan ditawarkan. Ini  kerana agensi berkenaan juga akan memuat naik iklan - iklan peluang pekerjaan. 




KATA - KATA SEMANGAT!

# Usaha Tangga Kejayaan

# Jika Tidak Dipecahkan Ruyung Manakan Dapat Sagunya

# Anda Berusaha Anda Berjaya

# Rezeki Itu Luas Dan Banyak, Dari Diri Anda Sahaja

# Doa

Post a Comment

0 Comments

Featured Post

Maulana Tersohor Di Dunia