TERKINI 6 JANUARI 2021 PENDEMIK COVID-19

TERKINI 6 JANUARI 2021 PENDEMIK COVID-19

 
sumber : kkm

Pendemik Covid-19 yang masih belum berakhir di negara ini, dan pada hari ini 6 Januari 2021 mencatatkan sejumlah dua ribu lima ratus dan sembilan puluh tiga (2,593) kes baharu harian, seperti dinyatakan dan dilihat pada gambarajah di atas yang dipetik dari sumber laman muka buku  milik Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM). Rujukan tentang pendemik ini juga diperolehi menerusi sumber laman sesawang Kementerian Kesihatan Malaysia


sumber : kkm


Lantaran daripada itu, gambarajah kedua kedua pula yang bertarikh 6 Januari 2021, yang mana juga dipetik dari sumber laman muka buku Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) menunjukkan bahawa pertambahan kes baharu mengikut negeri. Jumlah 125, 438 adalah jumlah keseluruhan kes.

Berdasarkan pada gambarajah berkenaan, Negeri Selangor mencatatkan jumlah kes baharu paling ramai sejumlah sembilan ratus dan enam puluh lima (+965), diikuti oleh Negeri Johor sebanyak lima ratus dan tujuh puluh satu (+571), kemudian Negeri Sabah sejumlah empat ratus dan lima (+405), manakalah Negeri Sembilan mencatatkan sejumlah seratus dan dua puluh lima (+125). Negeri - negeri lain mencatatkan angka di bawah paras seratus, seperti Negeri Sarawak, Wilayah Persekutuan Labuan, Pahang, Terengganu, Kelantan, Melaka, Putrajaya, Perak, Pulau Pinang, Kedah dan Perlis. 

Sehubungan daripada itu, marilah kita meningkatkan kepekaan kita dengan mematuhi peraturan - peraturan yang telah dikuatkuasakan. Semoga pendemik ini berakhir dengan jayanya. 

Post a Comment

0 Comments

Featured Post

Maulana Tersohor Di Dunia