Kaedah Pandu Lalu Diperkenalkan Untuk Agih Bakul Makanan

Kaedah Pandu Lalu Diperkenalkan Untuk Agih Bakul Makanan

Berdasarkan kepada halaman utama sumber media tempatan, yang diterbitkan pada 09 Februari 2021, jam 2.41 petang, dalam tajuk utamanya iaitu Agihan Bakul Makanan Secara Pandu Lalu Diperkenalkan. Antara intipati dalam tajuk berkenaan seperti berikut;

PUTATAN: Keluarga yang diarahkan menjalani kuarantin di rumah boleh mengambil bantuan bakul makanan secara pandu lalu di Pusat Kawalan Operasi Bencana (PKOB) setiap daerah. 

Menteri Pembangunan Masyarakat dan Kesejahteraan Rakyat Shahelmey Yahya berkata, pendekatan berkenaan diperkenalkan sebagai langkah menambahbaik sistem pengagihan bakul makanan di negeri ini. 

Menurutnya, agihan secara pandu lalu itu dimulakan di Penampang dan kini 12 daerah lain antaranya Putatan, Kudat dan Pitas turut sama mengambil pendekatan berkenaan. Ikuti Maklumat Terperinci Pada Pautan Sumber Rujukan : Urusan Borneo Online



Gambar Hiasan, Kaedah Pandu Lalu


Lanjutan daripada itu dan melihat Kaedah Pandu Lalu Diperkenalkan Untuk Agih Bakul Makanan, adalah langkah yang amat baik kerana agihan dapat disampaikan kepada yang memerlukan. Dalam masa sama, ia juga dapat membendung penularan pendemik melaui sop penjarakan. 

Selain daripada itu, masalah ekonomi isi rumah masyarakat dapat di bendung dengan berkesan, serta boleh mensifarkan kekurangan sumber makanan kepada yang memerlukan.

Post a Comment

0 Comments

Featured Post

Belanjawan Negara