Pengantungan Operasi Letak Kereta Berkupon DBKK

Pengantungan Operasi Letak Kereta Berkupon DBKK

Hari ini 04 Februari 2021 dan berdasarkan pada kenyataan di bawah iaitu, DBKK dalam kenyataanya memaklumkan kepada orang ramai bahawa Dewan Bandaraya Kota Kinabalu (DBKK) telah mengambil keputusan untuk mengantung operasi letak kereta berkupon di seluruh kawasan Kota Kinabalu berikutan dengan penyambungan perlaksanaan semula Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) bermula 05 Februari 2021 sehinggah 18 Februari 2021.

Tambahan daripada itu, maklumat terperinci, boleh rujuk pada keratan flayer atau pautan laman sesawang DBKK yang menjadi sumber rujukan, seperti yang dilampirkan dibawah untuk pengetahuan bersama;

sumber : laman sesawang dbkk


Lantaran daripada itu, ini adalah satu peluang yang baik kepada mana - mana pengguna kenderaan yang mempunyai tunggakan kompaun, kerana mereka boleh melunaskannya melalui pembayaran atas talian (eServis DBKK).

Perkara ini amat baik, kerana kadar kompaun tidak akan bertimbun atau kosong jika dijelaskan secara perlahan - lahan dalam tempoh ini. Apabila operasi pihak berkenaan bermula semula, kampaun yang baharu sahaja akan diterima dan tidak lagi mempunyai sebarang tunggakan.. 
 

Post a Comment

2 Comments

Featured Post

Belanjawan Negara