Pisang Goreng Dan Cara Buatnya

Pisang Goreng Dan Cara Buatnya

Santai - santai dengan milo panas dan pisang goreng, adalah antara hidangan waktu petang kepada kebanyakan masyarakat yang menghuni kota.

Pisang goreng umumnya, banyak di usahakan oleh masyarakat kerana ia amat mudah disediakan dan disajikan, bahan yang diperlukan hanyalah pisang, tepung dan minyak masak untuk mengoreng. Tepung yang baik dan berkhasiat tinggi sangatlah bagus kerana akan menghasilkan rasa yang sedap dan rangup.

Dalam pada itu, perusahaan goreng pisang adakalnya di lakukan di tepi - tepi restoran, warung - warung dan juga di tepi - tepi jalan kampung. Harganya yang di jual pada siling yang berpatutan, tidak hairanlah ramai yang mengemarinya.

santai bersama hidangan minum petang, pisang goreng dan milo panas


Makanan ini, sangat santai apatalagi jika dihidangkan dengan minuman panas. Hidang untuk waktu petang seperti pisang goreng, sememangnya sedap di makan dianjung rumah bersama sanak keluarga sambil berborak kosong.

Antara pisang yang sesuai untuk dijadikan pisang goreng adalah pisang saba. Pisang ini sangatlah rangup apabila dimakan, tambahan lagi jika bertepatan dengan tepungnya sebagai bahan penambah rasa.

Post a Comment

0 Comments

Featured Post

Maulana Tersohor Di Dunia