Lok Kawi Resort City Bakal Dibangunkan

Lok Kawi Resort City Bakal Dibangunkan

Lok Kawi merupakan salah satu pelan yang terletak di Negeri Sabah yang mana dihuni oleh masyarakat dari pelbagai suku atau bangsa, mereka rata - ratanya adalah dari kalangan tempatan yang mengusahakan perniagaan secara perniagan, bekerja di sektor - sektor kerajaan atau swasta dan sebagainya.

Lantaran daripada itu, lokasi yang strategik iaitu tepi laut membuatkan kawasan Lok Kawi bersesuaian dibangunkan. Berdasarkan kepada gambarajah dibawah juga menunjukkan lakaran pembangunan pekan Lokawi akan dibangunkan menjadi sebuah resort.

Sumber : Applikasi Whasapp Group Taman Perumahan (Jiran)


Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin ketika melancarkan Projek Lok Kawi Resort City di Pusat Konvensyen Antarabangsa Sabah, hari ini. sumber : sinar harian


Justeru daripada itu dan jika dinilai dari sudut mata kasar, banyak manfaat yang akan diperolehi khususnya dikawasan penduduk setempat hasil daripada pembangunan projek berkenaan, antaranya peluang pekerjaan, penempatan yang selesa, pertumbuhan ekonomi yang baik, dan sebagainya.






Terbinanya kawasan ini, sudah pasti akan menjadi salah satu pusat ekonomi dan seterusnya mewujudkan banyak peluang pekerjaan kepada para masayarakat disekitarnya. Dalam pada itu ia juga mampu menjadi mercu pembangunan atau pertumbuhan ekonomi yang bai. 


Post a Comment

0 Comments

Featured Post

Maulana Tersohor Di Dunia