Majlis Rasmi, Tidak Rasmi dan Sosial Dibenarkan Di Kawasan PKPP Dan PKPB

Majlis Rasmi, Tidak Rasmi dan Sosial Dibenarkan Di Kawasan PKPP Dan PKPB

Negeri yang telah dikuatkuasakan PKPP dan PKPB dibenariakn untuk melakukan beberapa aktiviti atau majlis - majlis rasmi. Munurut kenyataan dibawah yang dipetik dari laman muka buku Majlis Keselamatan Negara (MKN). Majlis rasmi atau tidak rasmi dan majlis sosial yang dianjurkan oleh pihak kerajaaan atau seasta adalah dibenarkan, antaranya majlis kenduri, majlis perkhawinan atau pertunangan, majlis aqiqah, kenduri doa selamat, tahlil, sambutan ulang tahun, sambutan hari kelahiran, reunion, retreat dan lain - lain lagi majlis sosial, berkuatkuasa pada 05 mac 2021.

sumber : laman muka buku (mkn)

Justeru daripada kebenaran yang telah dikuatkuasakan, namun ia haruslah mengikut sop atau peraturan yang telah ditetapkan, iaitu di kawasan yang dikuatkuasakan PKPB kehadiran peserta adalah 50% keluasan premis, manakala kawasan yang dikuatkuasakan PKPP bilangan peserta adalah mengikut keluasan premis.


Sehubungan daripada itu juga dan seperti yang kita sedia maklum tentang kebenaran yang telah diberikan bagi aktiviti - aktiviti majlis yang dinyatakan di atas, namun marilah kita sentiasa tidak leka terhadap sop yang telah ditetapkan. Semoga aktiviti yang dilakukan, tidak memberi kesan negatif khususnya pendemik yang dihadapi pada masa sekarang ini. 

Post a Comment

0 Comments

Featured Post

Maulana Tersohor Di Dunia