Manfaat Media Sosial Dalam Kehidupan

Manfaat Media Sosial Dalam Kehidupan

Zaman teknologi yang serbah canggih, sememangnya memberi banyak ruang dan peluang khususnya mempermudahkan kerja - kerja seharian. Selain maklumat dapat dicapai dihujung jari, dengan media sosial sistem perhubungan juga dapat di dekatkan walaupun jarak kilomiter yang dulunya menjadi batasan.

antara media sosial


Memanfaatkan media sosial dalam kehidupan adalah perkara yang positif, bukan sahaja kepada diri sendiri malahan juga kepada orang lain dan juga sesebuah negara. Maklumat dapat disalurkan dan diketahui dengan pantas dan terperinci.

Selain daripada itu, dengan adanya media sosial seperti google, facebook, instagram, whatsapp dan lain - lain lagi pastinya memudahkan teransaksi komunikasi, pembelian, pembayaran, siaran dan sebagainya. Dalam pada itu ai juga dapat digunakan untuk menyimpan maklumat atau data seperti gambar - gambar, dokumen dan yang lainnya bagi mengelakkan ianya tercicir, rosak atau hilang

Sehubungan dengan itu, dengan memanfaatkan media sosial, ia juga mampu membantu dalam penjanaan pendapatan serta memperluaskan rangkaian promosi ke serata tempat. 

Post a Comment

0 Comments

Featured Post

Maulana Tersohor Di Dunia