PKP Di Daerah Nabawan

PKP Di Daerah Nabawan

Berdasarkan kepada Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) yang mana mengesahkan berlakunya peningkatan kes secara mendadak yang mana melibatkan kluster di Daerah Nabawan yang mana boleh memebri kesan kebolehjangkitan yang tinggi.

Oleh yang demikian Setelah membuat penilaian risiko bersama pelbagai agensi dalam Jawatankuasa Teknikal PKP dan atas nasihat KKM, Kerajaan Negeri Sabah bersetuju melaksanakan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) di daerah Nabawan bermula 03 Mac sehingga 16 Mac 2021, seperti pada gambarah yang dipetik daripada maklumat laman muka buku milik Jawatankuasa Pengurusan Bencana Covid - 19 Negeri Sabah.


laman muka buku (Jawatankuasa Pengurusan Bencana Covid - 19 Negeri Sabah.)


Pelaksanaan PKP untuk mengawal pergerakan penduduk di daerah ini dan seterusnya untuk mengawal penularan jangkitan dalam komuniti.


Lantaran daripada yang telah dikeluarkan pihak berkuasa, sebagai mengekang situasi yang dihadapi sekarang, marilah kita bersama - sama berganding bahu dengan mengikuti peraturan - peraturan yang telah dikuatkuasakan agar penularan pendemik ini dapat kita putuskan dengan jayanya.

Post a Comment

0 Comments

Featured Post

Maulana Tersohor Di Dunia