Manfaatkan Masa Semasa Lockdown

Manfaatkan Masa Semasa Lockdown

Masa itu emas, Masa itu tidak boleh dikembalikan, Masa cepat berlalu. Tempoh lockdown yang telah dikuatkuasakan selama empat belas hari adalah sangat bermanfaat jika di gunakan secara bijaksana. Selain daripada faktor keselamatan dan kesihatan, langkah bijak dengan lockdown diharap dapat memutuskan rankaian pendemik yang dihadapi. 


Gambar Sehadar Hiasan Sahaja



Sehubungan daripada itu, manfaaatkanlah masa semasa lockdown dengan mematuhi peraturan - peraturan yang telah ditetapkan dan berada di rumah dengan melakukan aktiviti - aktiviti yang bermanfaat, antaranya;

  • Memperluas rankaian perniagaan melalui saluran degital dengan mendaftarkan banyak akaun sepertiti linked, instagram, tiktok dan lain - lain lagi agar perniagaan mudah dan cepat diketahui ramai.
  • Eratkan atau akrafkan ikatan silaturrahim sesama sekuarga, anak - anak dengan banyak berbicara, gurau senda serta menikmati makan bersama.
  • Lalukan gotong royong sekeluarga dengan membersihkan pekakas dalam rumah seperti almari, kerusi, meja dan lain - lain lagi agar kelihatan bersih dan selesa.
  • Didik anak - anak atau keluarga terhadap hal - hal yang membawa kebaikan.
  • Laksanakan amal ibadah seperti solat, mengaji, tazkira secara kerap dikalangan keluarga
  • Tingkatkan ilmu pengetahuan dengan membanyakan membaca dan menulis

Semoga aktiviti yang dilakukan dengan memanfaatkan tempoh lockdown akan memberi kesan positif kepada diri serta keluarga, khususnya kepada perkara - perkara yang membawa atau memberi kebaikan.

Post a Comment

0 Comments

Featured Post

Maulana Tersohor Di Dunia