Sabar Dan Doa Menunggu Waktu Berbuka Puasa

Sabar Dan Doa Menunggu Waktu Berbuka Puasa

Ramadan yang mulia kini semakin dekat ke penghujungnya, yang mana hari ini adalah hari ke dua puluh lapan, umat islam akan merayakan perayaan hari raya aidilfitri dengan rasa gembira.

Seperti yang kita sedia maklum, antara doa yang munajat untuk berdoa adalah di waktu dan saat- saat ingin berbuka puasa atau erti kata lain sungkai. Oleh itu, doalah dengan penuh sabar, khusyuk dan gembira semoga apa yang dipohon akan mendapat restu yang maha Esa. 


santai dan doa pada Ilahi sementara menunggu waktu berbuka puasa


Aamalan atau sifat merendah diri dengan sabar dan doa menunggu waktu berbuka puasa di bulan ramadan, merupakan salah satu langkah bijak dalam mengharungi saat - saat indah selama berpuasa. Sebulan berpuasa, tidak akan terasa sia - sia, apatalagi di tambah dengan amalan - amalan lainnya seperti mengerjakan solat sunat tarawih, membaca kitab suci Al - Quran, bersedekah dan lain - lain lagi.

Justeru itu, semoga amalan yang dilakukan sepanjang bulan ramadan tahun 2021 mendapat safaat mulia dan seterusnya berada dalam payungan Ilahi walau dimana sahaja berada. 

Post a Comment

0 Comments

Featured Post

Belanjawan Negara