Elakkan Perbuatan Ini Terhadap Anak

Elakkan Perbuatan Ini Terhadap Anak

Anak adalah salah satu aset yang paling berharga dan pastinya akan membantu apabila usia menjelang tua dan tidak lagi berupaya untuk melakukan kegiatan - kegiatan seperti yang dilakukan semasa usia muda. Anak yang dilahirkan adalah amanah yang perlu dan wajid di pukul dan digalas walau dalam apa keadaan sekali pun, samada susah mahupun senang.

Kebijaksanaan yang pintar haruslah dilakukan dengan tidak melakukan perkara - perkara negetif terhadap anak yang mana boleh memudaratkan kesihatan anggota badannya atau apa - apa sahaja tindakan perbuatan yang negatif. Oleh itu, dan dalam masa yang sama di zaman degital, adalah amat tidak baik mengambil dan berkongsikan gambar anak - anak dalam situasi yang tidak baik, seperti beberapa fakta yang dinyatakan dalam flayer di bawah.


 

Selain daripada itu, terdapat lagi perbuatan - perbuatan negatif yang tidak baik terhadap anak - anak yang seharusnya tidak dilakukan pada zaman sekarang. Walaupun pengaruh teknologi dan ekonomi isi mempengaruhi, namun elakkan daripada melakukan perbuatan seperti.

  • Mengikat tangan dan kaki anak - anak dengan tujuan anak - anak tidak berjalan atau menular keluar rumah atau berbuat bising yang boleh menyebabkan kerosakan harta benda dalam rumah
  • Memukul anak - anak dengan ojek yang keras sehinggakan mencederakan anggota badan anak - anak
  • Melantangkan suara terhadap anak - anak, sehinggakan anak - anak merasa dalam ketakutan dan kemurungan

Post a Comment

0 Comments

Featured Post

Maulana Tersohor Di Dunia