Kesan Bekerja Dari Rumah

Kesan Bekerja Dari Rumah

Kehidupan norma baharu yang mana kebanyakan sektor kerajaan dan swasta buat masa ini disarankan bekerja dari rumah, demi usaha untuk mengekang penularan wakbak covid-19 yang mana masih atau berada dikalangan komuniti semasa. 

Justeru daripada itu, kesan bekerja dari rumah merangkumi dapat dirasai dengan positif, dimana dengan bekerja dari rumah masa bekerja dapat dilakukan dengan terancang dan berkesan. Pegerakan ke pejabat tidak lagi dilakukan yang mana sebelumnya memerlukan masa, namun dengan bekerja dari rumah bukan sahaja mendorong kepada penjimatan masa malahan juga kepada penjimatan kos bahan api kenderaan. 

gambar sekadar hiasan, situasi ceria bekerja dari rumah 


Bekerja dari rumah juga, mampu mendidik diri terhadap situasi bekerja sama seperti suasana bekerja di pejabat, sifat integriti dapat ditingkatkan dengan jujur walaupun tanpa pemantauan secara terus daripada ketua majikan. Dalam masa sama kerja atau tuga - tugas yang diamanahkan juga dapat atau mampu dilaksanakan dengan jayanya secara jujur dan berkesan.

Kesan yang lain juga adalah merangkumi penjimatan terhadap penjimatan ekonomi isi rumah seperti perbekanjaan harian, ini kerana dengan bekerja dari rumah kos makan minum dapat dijimatkan dengan hanya makan bersama keluarga, dalam masa sama eratkan ubungan silatirrahim dapat dikukuhkan sesama keluarga dengan lebih utuh dan harmoni.

Post a Comment

0 Comments

Featured Post

Keburukan Mengikuti Pendidikan Sesat