Doa Penepis Santau Sebelum Makan

Doa Penepis Santau Sebelum Makan

Santau merupakan salah satu perbuatan yang dilakukan dengan menghantar sesuatu perkara kepada seseorang dengan menggunakan suruhan (makluk halus). Ia boleh berbentuk pelbagai cara samaada melalui kiriman angin, di tanam ataupun menerusi makanan minuman.

Perbuatan seumpama ini adalah tidak sihat, namun berlaku adakalany disebabkan hasad dengki, pergaduhan dan sebagainya yang mana memberi ketidak puasan hati. Oleh yang demikian langkah atau tindakan berhati - hati dengan memantapkan ilmu pengetahuan di dada khususnya ke agamaan adalah sangat penting, ia bukan sahaja menjadikan diri sebagai ilmuan, malahan mampu mengatasi atau terhindar dari perbuatan - perbuatan terkena santau. 

Lantaran daripada itu, bersama ini dikongsikan adalah ilmu yang sangat bermanfaat untuk semua iaitu doa penepis santau, yang mana sebelum menjamu makanan dan minuman adalah amat baik memulakan bacaan bismillahirromannirrohim, surah al-fatihah dan seterusnya membaca doa yang dikongsikan di bawah ini, yang dimiliki oleh empunyanya. 

Doa Penepis Santau Sebelum Makan


Semoga dengan doa yang dikongsikan ini, semua kita sentiasa berada dalam kesihatan sejahtera dan dilindungi Ilahi, walau dimana sahaja berada.

Post a Comment

0 Comments

Featured Post

Hidangan Shell Out Menyelerakan