Status Covid-19 Hari Ini 27 Ogos 2021

Status Covid-19 Hari Ini 27 Ogos 2021

Hari ini berdasarkan pada paparan flayers milik kepada kementerian kesihatan malaysia yang dikongsikan dibawah, menunjukkan jumlah kes baharu covid-19 mengikut negeri adalah 22,070. Setakat ini negeri selangor masih mendahului angka paling tertinggi dengan jumlah kes sebanyak 5,920. Manakala negeri yang paling rendah kesnya adalah wilayah persekutuan labuan.

Jumlah keseluruhan kes setahat hari ini adalah berjumlah 1,662,913 kes. Oleh yang demikian patuhlah pasa arahan - arahan yang telah dikuatkuasakan agar kita bersama - sama merai kejayaan untuk menurunkan angka penularan pendemik ini dengan lebih cekap dan berkesan.


Status Covid-19 Hari Ini 27 Ogos 2021

" Lindung Diri Lindung Semua"


Lanjutan daripada itu, duduk di rumah adalah merupakan langkah bijak, ia bukan sahaja membantu untuk memutuskan rantaian pendemik covid-19, malahan ia juga satu peluang kepada diri sendiri untuk meningkatkan ilmu pengetahuan serta amal ibadah iaitu solat lima waktu, zikir, mengaji kitab suci al-quran dan lain - lain lagi yang membawa manfaat kebaikan. Zaman teknologi dengan kemudahan digital mampu untuk kita menerokai dunia luar dan dalam masa sama memperluas ilmu pengetahuan.




Post a Comment

0 Comments

Featured Post

Hidangan Shell Out Menyelerakan