Kuasa Doa

Kuasa Doa

Doa adalah salah satu perbuatan yang dilakukan dengan meminta sesuatu perkara daripada Allah SWT. Doa bermula daripada hati dan dilafazkan menerusi anggota pancaindera mulut dengan penuh khusyuk dan tawaduk.

Kuasa doa adalah tidak kelihatan dengan mata kasar, namun kesannya dan nikmatnya akan dirasai dengan nalusi serta kelapangan dada serta naluri. Dalam masa sama keindahan doa yang dipinta juga pasti membawa kepada kebahagiaan terhadap rohani jasmani.

Secara umumnya, tanggapan atau pandangan adalah berbeza, namun doa dan permintaan yang diinginkan adalakalanya mustahil kerana bagi Allah SWT tidak ada perkara yang mustahil.

Kuasa Doa


Justeru daripada itu, tadalah tangan dengan semulianya dan rendah diri dengan berdoa serta memohon kepada Allah SWT,  kerana kuasa doa adalah diluar jangkaan serta pengamatan. Namun demikian ianya pasti akan mendapat keberkataan dan kerestuan darinya. Dalam masa sama, perkara ini juga jelas bahawanya, doa atau perbuatan yang baik pastinya akan mendapat atau dibalas ganjaran yang baik, dan sebaliknya

Post a Comment

0 Comments

Featured Post

Peluang Kerjaya Trending