Doa Awal Pagi Hari Jumaat

Doa Awal Pagi Hari Jumaat

Berdoa bukan sahaja merupakan salah satu perbuatan yang baik dan mulia, malahan ia juga mendapat ganjaran pahala daripada Allah SWT dan merupakan salah satu bekalan pada hari kemudian nanti.

Hari jumaat adalah penghulu segala hari dan merupakan hari yang mulia di antara yang lain yang penuh dengan kemualianya.

Oleh yang demikian, berdoalah setiap masa dan yang terbaiknya adalah pada hari jumaat. Barikut dibkongsikan adalah doa yang mudah di baca untuk amalan serta peningkatan ilmu pengetahuan bersama.


Doa Awal Pagi Hari Jumaat



Bissmillah hirrihman nirrohim

Allah humma solli ala saidina Muhammad waala alihi wa sobbihi wabarik wassallam

Ya Allah ya tuhan kami, kami bermohon kepadamu, ampunilah dosa - dosa kami, dosa - dosa ibu bapa kami, dosa - dosa para sahabat kami dan seterusnya doa - dosa mulimin dan muslimat di mana sahaja berada.

Ya Allah ya rahman, sihatkanlah dan lindungilah diri kami tubuh badan kami, roh nyawa kami dengan baik serta terhindar daripada segala ancaman penyakit yang membahaya, serta segala musibah walaupun di mana sahaja kami berada.


Ya Allah yang maha mengetahui, engkau permudahkanlah urusan carian rezeki kami dengan jalan yang baik dan berkat. Hilangkan sifat tamak haloba dan diri kami agar kami sentiasa berkongsi rezekimu yang kami kecapi secara harmoni.

Ya Allah, teguhkanlah niat dan terimalah amalan kami dengan sebaiknya. Kukuhkan kah saf kami dalam memgerjakan perkara yang disuruh dan memjauhi perkara yang dilarng.

Ya Allah yang maha mengetahui lagi maha mendengar, perkenanlanlah permohonan doa kami secara berterusan, berkatilah ia sentiasa dan hanya kepadamulah kami memohon doa dan hidayah.

Aaminn ya rabbal alaminn...

Post a Comment

0 Comments

Featured Post

Hidangan Shell Out Menyelerakan