Panorama Pantai Tanjung Aru

Panorama Pantai Tanjung Aru

Pantai tanjung aru merupakan salah satu pantai yang terletak di Pekan Sembulan, di Negeri Borneo Sabah di Bawah Bayu. Pantai ini mempunyai keluasan yang luas dan merupakan tumpuan para pelancong dari dalam dan luar. 

Merupakan lokasi sebuah kampung yang sedang pesat membangun, Tanjung Aru berada di bahagian pantai timur Pulau Labuan iaitu kira-kira 10 kilometer dari Pusat Bandar Labuan.

Difahamkan, nama kampung yang berkeluasan 240.5 hektar itu diambil sempena pohon ru (Aru) yang tumbuh di sepanjang pesisir tanjung


Panorama Pantai Tanjung Aru


Di pantai tanjung aru juga aktiviti riadah seperti bbq dan juga sukan nika bersama sanak keluarga sering kali di lakukan atau d adakan. Mereka rata - ratanya membawa bekalan ringan seperi sayap, sosej, dan lain - lain di aktiviti bakar - bakar. Perkara seumpama berkenaan bukan sahaja bermanfaat malahan ia juga mampu menarik ikatan silaturrahim sesama keluarga dengan lebih erat.

Selain daripada itu, di pantai tanjung aru juga di sediakan kemudahan - kemudahan asas seperti tempat berjoging, tandas awam, tempat beristerehat dan lain - lain lagi. Kemudahan parking kenderaan serta menunggu bus juga turut disediakan. Perkara sedemikian memudahkan pergerakan serta menjimatkan masa.

Manfaat bersantai atau berkunjung ke pantai tanjung aru, antaranya;

  • Dapat menyenangkan akal fikiran daripada masalah tekanan
  • Mengeratkan ikatan silaturrahim sesama insan dan sanak keluarga
  • Meningkatkan ilmu pengetahuan terhadap pengalaman
  • Berpeluang menjadi bahan rujukan kepada yang bertanya







Post a Comment

0 Comments

Featured Post

Hidangan Shell Out Menyelerakan