Rayan, Khabar Kanak - Kanak Yang Jatuh Dalam Perigi

Rayan, Khabar Kanak - Kanak Yang Jatuh Dalam Perigi

Rayan merupakan seorang kanak - kanak magribi yang jatuh dalam perigi sedalam 32 meter dan usaha pihak berwajid di negara berkenaan untuk mengeluarkannya. 




Rayan, Khabar Kanak  - Kanak Yang Jatuh Dalam Perigi 




Nasib seorang kanak-kanak berusia lima tahun bagaikan 'nyawa di hujung tanduk' apabila anggota penyelamat Maghribi sedang berusaha keras menyelamatkannya yang terperangkap dalam sebuah telaga selama tiga hari.Operasi bantuan telah dipergiatkan bagi menyelamatkan Rayan yang berusia lima tahun yang terjatuh dalam telaga berkedalaman 32 meter pada Rabu lalu dan anggota penyelamat terpaksa menggerudi sebuah lubang lain.Usaha menyelamat kanak-kanak itu semakin hampir dan kami berdoa agar dia dapat diselamatkan secepat mungkin, kata jurucakap kerajaan, Mustapha Baitas. sinarharian




Rayan, Khabar Kanak  - Kanak Yang Jatuh Dalam Perigi 




Seorang budak lelaki Maghribi berusia lima tahun yang terperangkap dalam perigi selama empat hari telah meninggal dunia, walaupun berusaha keras untuk menyelamatkannya.

Kenyataan diraja mengumumkan kematiannya sejurus selepas penyingkirannya dari perigi.

Usaha untuk membebaskan budak lelaki itu, dinamakan sebagai Rayan, telah mencengkam negara, dengan ratusan orang berkumpul di perigi itu dan ribuan lagi mengikuti dalam talian.

Budak itu terjun 32m (104 kaki) melalui bukaan sempit perigi itu. Penyelamatan telah dihalang oleh kebimbangan tanah runtuh. berita lanjut ikuti di sumber: bbc news (05 feb 2022. 20.48 gmt).


Rayan, Khabar Kanak  - Kanak Yang Jatuh Dalam Perigi 




Lanjutan daripada itu, rata - rata ramai warga net yang menyuarakan rasa pilu dan hiba ke atas kehilangan kanak - kanak Rayan. Semoga Rayan di tempatkan dalam kalangan orang - orang yang baik dan beriman di syurga Allah SWT.  Ucapan takziah juga diucapkan kepada keluarga Rayan semoga setiasa cekal dan kuat dengan ujian dan dugaan menimpa. 

Post a Comment

0 Comments

Featured Post

Maulana Tersohor Di Dunia