Doa Diambang Ramadan

Doa Diambang Ramadan

Doa adalah satu senjata luar biasa yang tidak ada tolok bandingnya. Oleh yang demikian marilah bersama - sama sentiasa berdoa kepada Allah SWT dengan penuh khusyuk dan tawaduk, agar apa yang diminta sentiasa dipermudahkan.

Berdoa boleh dilakukan pada bila - bila sahaja mengikut jenis doa yang dimohon. Semoga doa - doa kita mendapat keberketan Allah SWT. Aaminn ya rabbal alamin.

Justeru daripada itu, dikongsikan adalah doa diambang bulan ramadan. Doa ini adalah doa dari Sayyidina Ali bin Abi Talib, antaranya kandunganya;

  • Ya Allah berikanlah kepadaku kesihatan dalam tubuh badan inidaripada sebarabg penyakit
  • Ya Allah berikan kepadaku kelapangandaripada kesibukan
  • Ya Allah berikanlah bagiku cukup dengan sedikitnya tidur



Doa Diambang Ramadan



Terdahulu, bacaan doa sememangnya afdal di baca dan di lafazkan dalam bahasa arab, namun ia juga boleh di ungkapkan dalam bahasa yang diketahui, sesungguhnya Allah SWT lebih maha mengetahui, pengasih dan penyayang.


Di bulan ramadan yang mulia, marilah kita tingkatkan amalan ibadah kita bukan sahaja kepada berpuasa sahaja, malahan mengerjakan yang lainya, seperti zikir, membaca kita suci Al -Quran, solat sunnat taraweh dan lain - lain yang membawa syafaat kebaikan dan keberkatan pada diri dan bersama.


Post a Comment

0 Comments

Featured Post

Maulana Tersohor Di Dunia