Perkara Dilakukan Waktu Subuh

Perkara Dilakukan Waktu Subuh

Waktu subuh iaitu setelah selesai menunaikan solat fardhu subuh adalah waktu yang terindah, kerana pada waktu subuhlah pintu rezeki terbentang luas.

Oleh itu, terdapat banyak perkara - perkara yang boleh dilakukan untuk memantapkan serta melipatgandakan pahala amal kebaikan, antaranya adalah:


Membaca kitab suci Al-Quran

- Membaca kitab suci al - quran di waktu subuh iaitu setelah selesai menunaikan solat subuh adalah sangat baik, ia bukan sahaja menambahkan pahala, malahan di waktu subuh minda atau otak sangatlah aktif, cergas dan mampu mengingati sesuatu perkara yang di pelajari



Perkara Dilakukan Waktu Subuh



Mandi untuk membersihkan diri

- Mandi di waktu subuh sangat bagus dan memberi kecerdasan pada anggota badan untuk lebih cergas. Waktu subub juga, adalah waktu terluang sebelum memulakan pencarian rezeki. Membersihkan diri adalah satu amalan baik agar kelihatan bersih dari segala kekotoran serta mudah di santuni masyarakat lain.


Doa untuk semua di waktu subuh, semoga mendapat keberkatan.

Ya Allah, ya rahman, jadikanlah pagi ini awal yang indah segala urusan dipermudahkan. Terbukanya pintu rezeki dan kebaikan hati.  Ya Allah, berkatilah hari - hari kami juga pada setiap detik dan ujian yang akan kami lalui. Tetapkanlah hati kami dalam agamamu, bangkitkanlah kami dalam bekerja, berusaha dalam ibadah dan beramal.

Ya Allah, ya rabb, engkau tanamlah semangat rasa syukur, redha di hati kami untuk menerima segala ketentuan yang telah engkau tetapkan buat kami.

Aaminn...ya .. rabbal alaminn....


Post a Comment

0 Comments

Featured Post

Hidangan Shell Out Menyelerakan