Biodata Muhammad Radhi Razali, Artis

Biodata Muhammad Radhi Razali, Artis

Biodata Muhammad Radhi Razali, Artis


Sepintas lalu,

Muhammad Radhi Razali, merupakan salah seorang artis tanah air atau tempatan yang telah lama berkecimpung dalam dunia seni hiburan.

Beliau yang lebih dikenali dengan nama Radhi Oag, merupakan seorang penyanyi dalam kumpulan berkenaan. Lagu - lagu alunannya yang berirama pop dan balada sememangnya hingga ke hari ini menjadi igauan anak - anak muda, ada yang mendendangkan di karaoke, k-bok, masjis keramaian dan lain - lain lagi.



Biodata
Muhammad Radhi Razali, Artis



Radhi OAG atau nama sebenar Mohd. Radhi bin Razali merupakan penyanyi utama kumpulan rock alternatif OAG sejak kugiran tersebut diasaskan. Radhi berasal dari Kuching, Sarawak. Selain membuat rakaman dan persembahan bersama kumpulan muzik beliau, Radhi pernah muncul dalam rancangan realiti Sehati Berdansa dan Radhi Study Go!. Beliau juga merupakan seorang pelakon yang telah membintangi telefilem Ora Ora Yeah di TV2 dan menjadi pelakon utama dalam filem Antoofighter.


Radhi berkahwin dengan Shazlin Sharif pada 1 Januari 2005[2], lalu dikurniakan seorang cahaya mata, iaitu Mohd. Rifdhi Muslim pada akhir tahun yang sama. Mereka berdua pernah menyertai rancangan Sehati Berdansa pada tahun 2007.

Bagaimanapun, pernikahan Radhi dan Shazlin diwar-warkan agak goyah. Pada tahun 2008. Sumber: wikipedia


Post a Comment

0 Comments

Featured Post

Maulana Tersohor Di Dunia