Tip Sebelum Balik Kampung Cuti Raya

Tip Sebelum Balik Kampung Cuti Raya

Perayaan hari raya aidilfitri sememangnya ramai yang akan memulakan perancangan untuk bercuti pulang ke kampung bagi berhari raya bersama sanak keluarga.



Tip Sebelum Balik Kampung
 Cuti Raya



Perjalanan pulang ke kampung adalah satu pengalaman menyeronokkan khususnya bukan anak - anak apatalagi di musim - musim perayaan, seperti hari raya aidilfitri.

Oleh yang demikian, dikongsikan til sebelum balik kampung cuti raya untuk peningkatan pengetahuan serta kesiap siagaan bersama, antaranya;

  • Rancang dan buat permohonan cuti bekerja terlebih awal daripada majikan untuk mendapat kelulusan.

  • Kemas dan senaraikan barang - barang keperluan yang mustahak untuk di bawah bersama.

  • Servis kenderaan di pusat servis jika ingin balik menaiki kenderaan sendiri. Namun, jika menambanh pastikan telah membeli tiket perjalanan terlebih awal bagi mengelakkan kehabisan tiket.

  • Laporkan kepada pihak berkuasa, jika dirasakan perlu dan mengikut kehendak masing - masing, tujuan agar pihak berkuasa dapat membuat rondaan secara berkala ke lokasi kawasan kediaman anda bagi memgelakkan kejadian kecurian khususnya dan yang lainnya.

  • Pastikan buat semakam kedua sekeliling rumah seperti memadamkan dapur tempat memasak, menutup tong gas, mentup kemudahan elektrik yang lain serta memastikan pintu dan jendela telah dikunci.

Selamat bercuti di hari raya, semoga perjalanan percutian berjalan lancar dan dipenuhi dengan sinaran cahaya kegembiraan.


Post a Comment

0 Comments

Featured Post

Maulana Tersohor Di Dunia