Yasin Jadi Imam Solat Fardhu Di Penjara

Yasin Jadi Imam Solat Fardhu Di Penjara

Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur: Yasin dalam keadaan baik. Dia yang kini berada penjara di Sungai Buloh, mendirikan solat dan seterusnya menjadi imam untuk solat fardhu lima waktu dan solat sunnat tarawih berjemaah. 

Demikian kata oleh abang penyanyi berkenaan iaitu, Zain Sulaiman, 50 tahun, berkenaan keadaan terkini adiknya itu yang kini ditempatkan di Penjara Sungai Buloh atas dua pertuduhan mengedar dan menanam 17 pokok ganja di kediamannya di Persiaran Surian Damansara Indah Resort Home, PJU 3 Kota Damansara.

Alhamdulillah, dia dalam keadaan baik. Dia gembira kerana dapat jumpa keluarga. Semangat dia positif. Dia tak boleh tekanan, itu yang kami risau sebab dia ada bipolar. Harap dia terus ambil ubat. Apa pun, dia stabil di sana. Dia juga beritahu, diberi layanan baik oleh banduan lain dan kakitangan di sana.

Dia banyak melakukan aktiviti yang membuatkan dirinya sentiasa positif. Selain menjadi imam untuk solat, dia juga turut mengajar banduan lain untuk mengaji atau membaca kitab suci al - quran. Setiap kali keluarga datang melawat, dia berkongsi perkara baik sahaja.


Dalam masa sama, Zain berkata dia akan mengusahakan agar dua anak Yasin iaitu Sameer, 18, dan Malaika, 14, melawat bapa mereka. Mereka tahu keadaan ayah mereka. Kami sekeluarga sentiasa mengemaskini keadaan Yasin pada mereka. Sumber: mymetro



Yasin Jadi Imam Solat Fardhu
Di Penjara




Terdahulu apakah yang dimaksudkan bipolar disorder? 

Bipolar Disorder atau dikenal sebagai gangguan bipolar adalah suatu kondisi mental yang menyebabkan terjadinya perubahan mood yang ekstrem. Hal ini boleh membuat seseorang mengalami gangguan bipolar memiliki episode mood yang sangat bahagia (Mania) atau sangat sedih (Depresi). Sering kali, di antara perubahan keduanya, pasien/ pesakit tetap mengalami kondisi mood yang normal. Sumber: liputan6


Dalam pada itu, Yasin yang juga salah seorang artis tanah air dan popular dibera 80- an dengan lagu - lagu nasyid atau dakwah bersama kumpulan brother dan kini bergerak secara solo.


Post a Comment

0 Comments

Featured Post

Maulana Tersohor Di Dunia