Biodata Kylie Kristen Jenner, Artis

Biodata Kylie Kristen Jenner, Artis

Biodata Kylie Kristen Jenner, Artis


Sepintas lalu,

Kylie merupakan salah seorang artis antarabangsa yang kini popular di mata masyarakat bukan sahaja di negaranya, malahan juga dari negara luar.

Kylie yang mempunyai ramai pengikut di media sosial instagram dan youtube, seringkali menonjolkan aksi serta gaya tersendiri yang boleh menjadi ikutan ramai. 

Dalam pada itu, wanita yang tinggi lampai ini, berasal dari Los Angeles dan merupakan ahli perniagaan kosmetik.


Maklumat Diri.

Nama penuh:

  • Kylie Kristen Jenner

Tarikh lahir:

  • 10 Ogos 1997

Umur pada tahun 2022:

  • 25 tahun

Pekerjaan/ kerjaya:

  • Personaliti media, 
  • sosialit,
  • model dan ahli perniagaan 



Sejarah kehidupan awal

Kylie Kristen Jenner dilahirkan pada 10 Ogos 1997, di Los Angeles, California. Anak perempuan bongsu bekas juara decathlet Olimpik Caitlyn Jenner (ketika itu dikenali sebagai Bruce Jenner) dan personaliti televisyen serta ahli perniagaan Kris Jenner (née Houghton). Jenner mempunyai seorang kakak, Kendall dan lapan adik-beradik tiri. Dari pihak keluarga Caitlyn, dia mempunyai tiga abang tiri yang lebih tua—Burt, Brandon, dan Brody Jenner—dan seorang kakak tiri Cassandra Marino. Dari sisi keluarga Kris, Jenner mempunyai tiga kakak tiri yang lebih tua—Kourtney, Kim, Khloé—dan seorang abang tiri Rob Kardashian.



Biodata Kylie Kristen Jenner, Artis




Jenner menghadiri Sekolah Sierra Canyon, di mana dia juga merupakan ahli pasukan sorak. Jenner mendakwa telah membuat persembahan dalam drama semasa menghadiri sekolah, bersama-sama dengan drama komuniti. Pada tahun 2012, dia mendapat sekolah di rumah dan mendaftar dalam program pendidikan di rumah, yang mana dia lulus dengan diploma sekolah tinggi pada Julai 2015 dari Sekolah Laurel Springs di Ojai, California.


Perhubungan

Pada Ogos 2014, Tyga dilihat semakin rapat dengan Jenner pada majlis hari jadinya yang ke-17. Beberapa hari kemudian, Tyga menamatkan hubungannya dengan Blac Chyna, tunangnya dan ibu kepada anaknya. Pada tahun 2015, apabila dia berumur 18 tahun, Jenner dan Tyga membuat hubungan mereka rasmi. Jenner kemudiannya membuat penampilan dalam dua video muzik Tyga, "Stimulated" dan "Dope'd Up". Pada April 2017, Jenner dan Tyga berpisah. Sumber : Wikipedia


Post a Comment

0 Comments

Featured Post

Keburukan Mengikuti Pendidikan Sesat