Biodata Khaby Lame, TikTok

Biodata Khaby Lame, TikTok

Biodata Khaby Lame, TikTok


Sepintas lalu,

Khabane Lame merupakan salah seorang personaliti media sosial khususnya tik tok. 

 Dia yang terkenal dengan video Tik Toknya di mana dia secara senyap mengejek video penggodaman hayat yang terlalu rumit.  Khaby mulai hangat dan dikenali ramai dari pelusuk dunia, dan pada Julai 2022, Lame ialah TikToker yang paling banyak diikuti.

Videonya yang bersahaja dengan gaya senyap melalui anggota pergerakan fizikal tanpa suara, mempengaruhi ramai orang. Dalam pada itu, tik toknya juga banyak mengandungi unsur pengajaran khususnya mempermudah sesuatu urusan kehidupan harian.

Khaby juga merupakan seorang yang beragama muslim dan berpengetahuan dalam bacaan kitab suci al - quran.


Maklumat diri.

Nama penuh;

  • Khaby Lame

Tarikh lahir:
  • 09 Mac 2000

Umur pada tahun 2022
  • 22 tahun

Asal:
  • Dakar, Senegal

Tahap pendidikan;
  • Pendidikan agama (al - quran)



Biodata Khaby Lame, TikTok



Kehidupan dan kerjaya awal dalam dunik tik tok.

Khaby mempunyai tiga adik beradik. Dia belajar di sekolah Itali sehingga dia berumur empat belas tahun, apabila ibu bapanya memutuskan untuk menghantarnya belajar sementara di sekolah Al-Quran berhampiran Dakar. Lame bekerja sebagai operator mesin CNC di sebuah kilang berhampiran Turin.


Selepas dia diberhentikan kerja semasa pandemik COVID-19, Khaby mula menyiarkan di TikTok. Video awalnya menunjukkan dia menari dan menonton permainan video, dan kebanyakannya difilemkan dalam bahasa Itali dan termasuk sari kata Itali. Dia menjadi popular dengan respons videonya dalam bentuk ciri "duet" dan "jahitan" TikTok kepada video yang menggambarkan "godam kehidupan" yang terlalu rumit, di mana dia melakukan tugas yang sama dengan cara yang mudah, tanpa berkata apa-apa. Pada April 2021, dia mengatasi Gianluca Vacchi sebagai TikToker Itali yang paling banyak diikuti, dan, pada Julai 2021, dia mengatasi Addison Rae untuk menjadi TikToker paling banyak diikuti kedua. Pada Ogos 2021, Khaby muncul sebagai bintang bersama untuk pengumuman Juventus F.C. mengenai Manuel Locatelli. Pada September 2021, beliau menghadiri Festival Filem Venice sebagai tetamu khas untuk tayangan pertama filem Perancis Lost Illusions oleh Xavier Giannoli. Pada Januari 2022, Khaby menandatangani perkongsian berbilang tahun dengan Hugo Boss dan telah dipaparkan dalam kempen #BeYourOwnBoss.


Pada 22 Jun 2022, Khaby menjadi pencipta TikTok yang paling banyak diikuti, mengatasi Charli D'Amelio dengan 142.1 juta pengikut. wikipedia.


Post a Comment

0 Comments

Featured Post

Keburukan Mengikuti Pendidikan Sesat