Doa Mendapat Jodoh Yang Baik

Doa Mendapat Jodoh Yang Baik

Jodoh adalah salah satu rezeki Allah SWT kepada ummatnya yang bernama manusia di muka bumi ini. Jodoh yang baik adalah idaman setiap insan, agar suasana kehidupan sentiasa bahagia serta penuh dengan keharmanian agama. 

Diciptakan makluk berpasang - pasangan seperti bulan dan matahari, langit dan bumi, dan begitu juga lelaki dan perempuan. Cepat atau lambat adalah ketentuannya, dan setiap kejadian sentiasa ada hikmahnya.

Kesyukuran adalah sangat penting dalam kehidupan dan sentiasalah berdoa kepada Allah SWT agar urusan serta rezeki dipermudahkan dengan penuh kebaikan.


Sebagaimana yang diketahui, doa adalah senjata utama yang paling berbisa dan mustajab. Doa yang baik pastinya akan mendapat balasan baik. Berikut adalah doa dipermudahkan mendapat jodoh yang baik, antaranya;


Bismillahirrohmannirrohim.


👉 Doa Pilihan Pertama Mendapat Jodoh Yang Baik

  • Surah Al-Furqan, ayat 74

رَبَّنَا هَبْ لَنَا مِنْ أَزْوَٰجِنَا وَذُرِّيَّٰتِنَا قُرَّةَ أَعْيُنٍ وَٱجْعَلْنَا لِلْمُتَّقِينَ إِمَامًا

Bacaan dalam bahasa arab latin : 

Rabbana hablana min azwajina wa zurriyatina qurrota a’yuniu waj’alna lil muttaqina imama.


Terjemahan: 

Ya Tuhan, anugerahkan kepada kami isteri dan zuriat yang menyejukkan (hati) dan jadikanlah kami pemimpin bagi orang yang bertaqwa.



👉Doa Pilihan Kedua Mendapat Jodoh Yang Baik

  • Surah al-Qasas ayat 24

رَبِّ إِنِّيْ لِمَا أَنْزَلْتَ إِلَيَّ مِنْ خَيْرِ فَقِيْرٌ 

Bacaan dalam bahasa arab latin : 

Rabbi inni lima anzalta ilaiya min khairin faqi.


Terjemahan: 

Ya Tuhanku, sesungguhnya aku sangat memerlukan suatu kebaikan yang Engkau turunkan kepadaku.



Doa Mendapat Jodoh Yang Baik


Tingkatlah kesyukuran terhadap rezeki Allah SWT dengan penuh baik dan sabar. Dalam masa yang sama, lakukanlah perkongsian kepada perkara - perkara kebaikan seperti sedekah, membaca kitab suci al - quran, nasihat menasihati antara satu sama lain, agar nikmat rohani dan jasmani dapat di kecapi dengan penuh kebahagian.


Semoga para sahabat yang sentiasa membaca dan mengamalkan doa ini akan di percepatkan dan dipermudahkan rezeki jodoh yang baik, serna di penuhi dengan warna - warna kebahagian dan keagamaan. Aaminn ya rabbal alamin. 


Post a Comment

0 Comments

Featured Post

Maulana Tersohor Di Dunia