Manfaat Penganjuran Hari Belia

Manfaat Penganjuran Hari Belia

Lazimnya, 15 Mei setiap tahun adalah sambutan hari belia yang di sambut setiap tahun bagi meraikan dan menaikkan semangat para belia sebagai pelapis negara.

Pemganjuran program hari belia banyak memberi manfaat kebaikan bukan sahaja kepada belia, malahan juga kepada sesebuah negara.



Manfaat Penganjuran Hari Belia



Berikut adalah antara beberapa kebaikan atau manfaat penganjuran hari belia, antaranya;
  • Peluang pekerjaan
Belia dapat mengetahui dengan lebih dekat peluang - peluang pekerjaan yang disediakan dan berada di pasaran. Dalam masa sama, mereka juga boleh menyertai kerjaya yang diminati dan bersesuaian, perkara sedemikain sangatlah baik kerana belia dapat meluaskan pengetahuan dan kemahiran.

  • Keakrafan silaturrahim
Para belia yang dihimpunkan dalam satu program dapat kenal mengenali antara satu sama lain. Dalam masa sama, hubungan silaturrahim yang harmoni dapat dibentuk dan disemai dalam diri belia dengan baik. 

  • Meningkatkan pemgetahuan dan kemahiran
Program seumpama ini, memberi peluang kepada para belia meningkatkan ilmu pengetahuan dan juga kemahiran. Ini kerana semaja program terdapat banyak maklumat serta peralatan teknikal yang di pamerkan bagi memudahkan para belia menyertai untuk meningkatkan kualiti kemahiran.


Post a Comment

0 Comments

Featured Post

Keburukan Mengikuti Pendidikan Sesat