Tip Pilih Pasangan Hidup

Tip Pilih Pasangan Hidup

Setiap insan atau makluk hidup di muka bumi ini di jadikan berpasang - pasangan agar mereka saling berinteraksi antara satu sama lain dalam apa juga perkara. Selain komunikasi, mereka juga dapat membiak demi meramaikan ummat dan juga sebagaimana yang dilakukan oleh para mereka terdahulu.

Hubungan yang sah dengan jalan yang baik dan betul serta mendapat keredhannya adalah yang paling baik dan mulia. 



Tip Pilih Pasangan Hidup



Justeru daripada itu, terdapat pelbagai tip untuk mencari dan memilih pasangan, antaranya;

  • Pilih yang asli
Sebagaimana yang diketahui ramai dengan adanya teknologi moden segala macam perkara boleh di ubah suai, bukan sahaja lepada benda malahan juga kepada struktur anggota tubuh badan manusia. Oleh yang demikian, dalam mencari pasangan hidup pilihlah yang asli dan rasa diyakini.

  • Pilih yang menyukai dan menerima
Menyukai dan menerima adakalanya sesuatu perkara yang sukar dan mengamb masa. Oleh yang demikian pilihlah pasangan yang secara semula jadin menyukai dan menerima dengan terbuka dan seadanya.

  • Tingkah laku yang baik
Tabiat dan tingkahlaku seseorang adalah sangat penting dalam bersama. Oleh itu, nilailah tingkahlaku dan sekala ciri - ciri pasangan samaada ia sesuai dengan kehendak dan kemahuan diri. Penilaian haruslah dilakukan secara positif dan bijaksana.

  • Agama dan keturunan baik
Beragama sememangnya adalah sangat penting, dan begitu juga keturunanya, iaitu berasal dari golongan yang baik - baik. Kenal pasangan dan dalam masa sama perlu lenal juga latar belakang keluarganya. Ia penting dan membantu penilaian dengan lebih mendalam.

  • Solat 
Solat iaitu solat istiqarah adalah perlu dilakukan untuk mendapat petunjuk darinya, kerana yakinlah bahawa setiap perlakuan dan pilihan adalah ketemtuannya dan adalah amat yang terbak


Post a Comment

0 Comments

Featured Post

Keburukan Mengikuti Pendidikan Sesat