Biodata Karim Benzema, Atlet

Biodata Karim Benzema, Atlet

Biodata Karim Benzema, Atlet


Sepintas lalu,

Karim Benzem merupakan salah seorang atlet dalam sukan boleh sepak. Beliau yang beragama muslim dengan ketinggian 180 cm lebih meminati sukan bola sepak sejak di awal usia remaja.



Biodata Karim Benzema, Atlet



Maklumat diri.

Nama sebenar:

  • Karim Mostafa Benzema

Nama popupar:

  • Karim Benzema

Tarikh lahir:
  • 19 Disember 1987

Umur pada tahun 2022:
  • 35 Tahun

Team Bola Sepak:
  • Real Madrid

Posisi dalam pasukan:
  • Striker



Sejarah Kehidupannya Dalam Arena Pemain Bola Sepak.

Karim Benzema dilahirkan di Lyon kepada ibu bapa Algeria, Benzema memulakan kerjayanya dengan kelab kampung halaman Olympique Lyonnais pada 2005, menyumbang secara sporadis kepada tiga kemenangan kejuaraan Ligue  

Pada tahun 2008, beliau telah dinobatkan sebagai Pemain Terbaik Liga dan dalam Pasukan Terbaik setelah menamatkan saingan sebagai penjaring gol terbanyak liga dan memenangi gelaran liga keempatnya dan Coupe de France pertama. Pada 2009, Benzema menjadi subjek perpindahan rekod bola sepak Perancis ketika itu apabila dia menyertai Real Madrid dalam perjanjian bernilai €35 juta. 


Dalam pada itu, selepas bergelut untuk memantapkan dirinya dalam musim sulungnya, dia akhirnya mencapai kadar penjaringan gol yang konsisten dengan kelab itu, terutamanya menjadi sebahagian daripada trio yang dinilai tinggi bersama Cristiano Ronaldo dan Gareth Bale digelar BBC yang merupakan sebahagian daripada empat kemenangan Liga Juara-Juara dari 2014 hingga 2018. Wikipedia.


Post a Comment

0 Comments

Featured Post

Maulana Tersohor Di Dunia