Hari Jumaat Hari Mulia

Hari Jumaat Hari Mulia

Hari jumaat adalah antara hari yang paling mulia dan teragung berbanding hari - hari yang lain dalam kiraan kalender. Hari jumaat juga adalah penghulu segala hari, yang mana di dalamnya terdapat seribu kebaikan yang terjadi.

Setiap hari jumaat pastinya ummat muslim akan menunaikan solat jumaat secara berjemaah di Masjid. Para jemaah akan berpusu - pusu mengunjungi Masjid untuk mendengat khutbah yang di sampaikam oleh khatib dan bersama - sama menunaikan ibadah solat jumaat.



Hari Jumaat Hari Mulia



Justeru itu, terdapat banyak amal kebaikan yang menyajikan ganjaran pahala apabilaianya di lakukan pada hari jumaat, antaranya menunaikan solat jumaat di Masjid secara berjemaah, memakai pakaian yang bersih dan cantik - cantik serta menybur wangi - wangian, mandi awal dan membersihkan diri, mencabut bulu - bulu pada ladan, memoging kuiu dan macam - macam lagi.

Justeru itu, marilah kita bersama - sama tingkatkan ketaqwaan yang lebih pro-aktif dengan gemar melakukan perkara - perkara yang baik bukan sahaja di hari jumaat malahan di hari - hari yang lainnya.


Post a Comment

0 Comments

Featured Post

Maulana Tersohor Di Dunia