Selamat Hari Krismas Tahun 2022

Selamat Hari Krismas Tahun 2022

Hari Krismas atau Hari Natal ialah salah satu perayaan terbesar untuk penganut agama Kristian, ia disambut setiap tahun memperingati kelahiran Yesus dari Nazareth, pengasas ajaran Kristian. Menurut Kitab Bible Perjanjian Baru, Yesus dilahirkan oleh Maria di Yerusalem. Penganut Kristian mempercayai bahawa kelahiran Yesus ini menepati ramalan-ramalan agama Yahudi mengenai kedatangan seorang penyelamat (Messiah) dari susur galur Raja David, yang kedatangannya adalah untuk menebus manusia dari dosa-dosa dilakukan Adam yakni "dosa asal". Wikipedia.



Selamat hari krismas bagi tahun 2022. Hari berkenaan ditetapkan pada tarikh 25 Disember setiap tahun.

Masyarakat yang meraikanya akan bersiap sedia dengan membeli bela tentang barang - barang yang digunakan apabila tiba hari berkenaan.



Selamat Hari Krismas
Tahun 2022



Tahun demi tahun, amalan bertukar - tukar hadiah diantara satu sama lain, adalah antara yang tidak asing lagi dalam perayaan hari krismas.

Dalam masa sama, mereka juga akan menghias halam rumah mereka dengan memasang lampu - lampu serta membersihkanya agar tetamu yang berkunjung dapat menikmati suasana hari krismas dengan gembira. 

Selain itu, hiasan pokok krismas juga adalah antara yang penting. Pokok berkenaan akan dipasangkan atau dihiasi dengan lampu - lampu dan digantungkan hadiah - hadiah agar ianya kelihatan lebih indah dan meriah.


Post a Comment

0 Comments

Featured Post

Maulana Tersohor Di Dunia