Biodata Diana Danielle, Artis

Biodata Diana Danielle, Artis

Biodata Diana Danielle, Artis


Sepintas lalu.

Diana Danielle Danny Beeson dilahirkan pada tanggal 22 November 1991 dan merupakan salah seorang pelakon wanita Malaysia kelahiran Amerika Syarikat.

Kerjayanya sebagai pelakon, beliau mula dikenali umum menerusi filem sulung lakonannya Idola pada tahun 2002 dan telah membintangi beberapa drama TV termasuk Airmata Maria pada tahun 2007 dan Raisha (2017-2018).

Sejarah awal, beliau dilahirkan di Houston, Texas, Amerika Syarikat pada 22 November 1991. Diana merupakan anak tunggal kepada pasangan Norsiah Ramli dan Danny Beeson. Dia mempunyai ketinggian 170 sentimeter. 

Sejurus daripada itu, beliau kembali ke Malaysia pada usia awal selepas ibu bapanya bercerai; Diana dibesarkan di George Town, Pulau Pinang, iaitu kampung halaman ibunya. Beliau mempunyai seorang adik perempuan tiri bernama Hailee Hayden yang dilahirkan pada 1993.


wikipedia

Biodata Diana Danielle, Artis



Sekitar tahun 2007, Diana yang pada masa itu masih berumur 16 tahun pernah menjalin hubungan dengan pelakon dan pengarah, Syamsul Yusof ketika sama-sama membintangi filem Evolusi KL Drift, namun berpisah pada 2009 akibat ketetapan perundangan dan kontroversi yang menyelubungi mereka. 


Beliau kemudiannya berkahwin dengan pelakon sampingannya dalam filem itu, Farid Kamil pada 3 November 2012 dan dikurniakan dua anak, iaitu namanya Muhammad dan Nur Aurora. Beliau mengabadikan gambar lama mereka sekeluarga ketika meraikan Aidilfitri bersama Farid yang tidak dapat meraikan Aidilfitri bersama selepas dijatuhi hukuman penjara.


Post a Comment

0 Comments

Featured Post

Hidangan Shell Out Menyelerakan