Biodata Amelia Henderson, Artis

Biodata Amelia Henderson, Artis

Biodata Amelia Henderson, Artis



Sepintas lalu.

Amelia Henderson dilahirkan pada tarikh lahir 20 Oktober 1995 merupakan salah seorang pelakon wanita Malaysia yang berasal dari Klang, Selangor. 

Beliau memulakan kerjaya sebagai anak seni dalam bidang model iklan, seterusnya memulakan kerjaya lakonan dengan membintangi beberapa drama dan filem.

Ibu beliau ialah seorang doktor gigi yang berketurunan India dan Sri Lanka bernama Jaya Rudralingam. Manakala bapanya pula adalah seorang arkitek yang berketurunan Scotland bernama Graham Henderson. 

Dalam salah sila keluarganya, beliau merupakan anak sulung daripada dua adik-beradik. Adik lelakinya bernama Alexander Rudrakeith Henderson.

Amelia yang memeluk Islam dengan nama baharunya Putri Noor Amelia Thripura Henderson binti Abdullah setelah sah bergelar isteri kepada Tunku Dato' Harrunnarrassheed Putra, anak kepada Tunku Bendahara Kedah Almarhum Tunku Tan Sri Annuar Al-Haj Ibni Almarhum Sultan Badlishah dan Toh Puan Noor Suzanna pada 14 Ogos 2015, yang bertempat di Carcosa Seri Negara. wikipedia.




Biodata Amelia Henderson, Artis





Namun demikian, perkahwinan mereka bertahan sehingga tahun 2018 dan tidak dikurniakan zuriat atau cahaya mana



Post a Comment

0 Comments

Featured Post

Maulana Tersohor Di Dunia