Biodata Nabila Razali, Artis

Biodata Nabila Razali, Artis

Biodata Nabila Razali, Artis


Sepintas lalu.

Nabila Razali adalah salah seorag artis tanah air yang aktif dalam dunia nyayian dan lakonan. beliau yang bersusuk tubuh sederhana kelihaa sangat aktif dan bertenaga apabila membuat persembahan di pentas nyayian.  Mula dikenali selepas menyertai Akademi Fantasia musim ke-10 pada 2013 di mana beliau berjaya memenangi tempat kelima. Dia juga turut terkenal menerusi dendangan lagu "Katakan Saja" dan "Cemburu" yang mendapat sambutan. 

Sebagai pelakon, beliau telah membintangi sejumlah siri drama televisyen dan telefilem. Antara kredit lakonan beliau ialah Hikayat Cinta Si Pematah Hati (2017), Pesan Pada Hati (2019) dan Seindah Tujuh Warna Pelangi (2020).




Biodata Nabila Razali, Artis





Ikuti Artikal Lainya Yang Bermanfaat Berikut:

 ðŸ‘‰  Tip Memohon Kerja





Sejarah kehidupan awal.

Dilahirkan pada tarikh 13 November 1992 di Petaling Jaya, Selangor, namun  beliau dibesarkan di Selayang. Merupakan anak kepada pasangan Shamsidah Abd Rahman dan Mohd Razali Mura.

Nabila adalah graduan dalam jurusan Ijazah Sarjana Muda Senibina di Universiti Sains Malaysia (USM) di Pulau Pinang. Beliau seterusnya menyambung pengajian peringkat sarjana dalam bidang sama di Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM). Nabila juga merupakan bekas pelajar Sekolah Menengah St. Mary Kuala Lumpur.


Post a Comment

0 Comments

Featured Post

Maulana Tersohor Di Dunia