Biodata Norreen Iman, Artis

Biodata Norreen Iman, Artis

Biodata Norreen Iman, Artis


Sepintas lalu.

Norreen Iman Abdullah dilahirkan pada tanggal 14 Mac 1994. Dia adalah salag seorang personaliti media sosial dan pelakon wanita Malaysia. Berasal dari Kuala Lumpur, dia juga memiliki sijil kelayakan sijil kelayakan malaysia (spm).

Beliau mulai terkenal dengan drama lakonannya seperti Pelindung Seorang Puteri, Rindu Awak Separuh Nyawa dan Jangan Ganggu Jodohku.


Permulaan kerjayanya, dia mengiatkan diri dalam dunia lakonan sebagai pengurus akaun dan ejen insurans, seterusnya menjadi peniaga nasi lemak. Beliau kemudian menempa nama sebagai personaliti media sosial.




Biodata Norreen Iman, Artis




Kerjaya lakonannya bermula menerusi siri drama Pelindung Seorang Puteri (2020) yang dibintangi oleh pelakon senior, Farid Kamil dan Lisa Surihani. Lanjutan itu, kemudian diikuti oleh 2 drama TV lakonannya pada tahun berikutnya, Rindu Awak Separuh Nyawa sebagai Qistina dan Jangan Ganggu Jodohku sebagai Shahida serta telefilem Delen sebagai Cupak.

Dia juga dikenali sebagai "influencer" yang memotong barisan ketika menghadiri konsert Billie Eilish di Stadium Nasional Bukit Jalil.


Post a Comment

0 Comments

Featured Post

Maulana Tersohor Di Dunia