Selamat Hari Guru 2023

Selamat Hari Guru 2023

Selamat Hari Guru 2023

Guru adalah insan yang mulia kerana banyak mencurahkan bakti kepada generasi baharu dengan mendidik mereka menjadi insan yang berkualiti dan berguna pada diri sendiri, bangsa dan negara.

Hari ini, guri telah melahirkan ramai ahli celik dalam pelbagai bidang, saamada dalam ekonomi, politik, keagamaan dan lain - lain lagi.

Jasa dan pengorbanan seorang guru todak ternilai. Hasil didikan mereka ramai yang menjadi ahli akademik, sains, sastera dengan pangkat dan kedudukan yang tinggi di pasaran tempatan dan juga antarabangsa. 



Sehubungan itu, bagi menggambarkan pengiktirafan kepada jasa guru, pada 16 Mei setiap tahun, Kementerian Pendidikan Malaysia (KPM) akan menganjurkan sambutan Hari Guru dengan melengkapkan pelbagai program yang menjurus kepada penghargaan kepada guru. Justeru itu, Tema Hari Guru 2023 “Guru Insani Pemangkin Generasi Madani”





Selamat Hari Guru 2023

-Tema Sambutan Hari Guru 2023- 
Guru Insani Pemangkin Generasi Madani 





Justiru itu, terima kasih di ucapkan kepada semua guru - guru yang telah mendidik anak bangsa dengan penuh didikasi sehingga berjaga.



Ikuti artikal lain yang bermanfaat:








Dalam masa sama, bertepatan dengan hari guru 16 Mei, maka di ucapkan selamat hari guru kepada semua guru - guru di seluruh dunia amnya dan negara khasnya. Semoga para guru sentiasa diberikan kekuasan, kesihatan yang baik dan terus berjaya mendidik generasi baharu dengan berjaya.



Post a Comment

0 Comments

Featured Post

Maulana Tersohor Di Dunia