Lembu Berkaki Pendek

Lembu Berkaki Pendek

Lembu Berkaki Pendek 

Lembu adalah sejenis haiwan peliharaan yang boleh di makan oleh segenap lapisan manusia.

Haiwan ini sering di jadikan korban apabila menjelang tibanya hari raya aidiladha.

Selain daripada itu, hari ini ramai masyarakat mengambil langkah bijak dengan mengusahakan ternakan lembu yang mana memberi pulangan hasil lumayan. Dalam masa sama, ia juga adalah pendapatan sampingan kepada sesebuah isi rumah.




Baru - baru ini tular di media sosial spesis haiwan lembu yang berkaki pendek. Ia mencuri pandangan dan perhatian warga maya dan ramai yang memberikan komen di ruangan komen.



Lembu Berkaki Pendek 




Lembu mini berkaki pendek adalah daripada baka Angus (Miniature Angus) dan merupakan hasil modifikasi struktur genetik. Terdapat lebih daripada 250 baka lembu diiktiraf di seluruh dunia. Lembu jenis mini berkaki pendek adalah hasil modifikasi struktur genetik yang diambil daripada baka Angus.





Klik link dan ikuti artikal lain yang bermanfaat:






Berdasarkan pada sumber sinar harian, Penyelidik Bioteknologi Lembaga Ilmu Pengetahuan Indonesia (LIPI), Syahruddin Said berkata, lembu itu bagaimanapun dikategorikan normal dikenali Mini Cattle yang sangat terkenal di Eropah.

Lembu jenis Mini Cattle ini tidak cacat tetapi dilahirkan sedemikian rupa. Haiwan ini rupa secara estetik lebih menarik kerana comel dan bersaiz mini.

Di Eropah, sudah ramai penternak menggunakan kaedah Mini Cattle kepada lembu ternakan mereka supaya lebih bersaiz kecil.



Post a Comment

0 Comments

Featured Post

Maulana Tersohor Di Dunia