Biodata Haim Hilman Abdullah

Biodata Haim Hilman Abdullah

Biodata Haim Hilman Abdullah


Swpintas lalu,

Profesor Dr Haim Hilman Abdullah ialah seorang ahli akademik di Malaysia. Beliau pernah dilantik sebagai Naib Canselor Universiti Utara Malaysia pada Januari 2022 hingga Januari 2023.


Pendidikan

Haim Hilman mendapat pendidikan awal di Sekolah Rendah Kebangsaan Selisek, Hulu Selangor dan Sekolah Menengah Khir Johari, Tanjung Malim sebelum melanjutkan pengajiannya di Universiti Portsmouth United Kingdom pada 1996.

Beliau telah memperoleh ijazah sarjana muda dan ijazah sarjana dalam bidang Pentadbiran Perniagaan dari Universiti Portsmouth, United Kingdom. Beliau turut memperoleh ijazah kedoktoran dalam Pengurusan Strategik pada 2010 dari Universiti Putra Malaysia.



Biodata Haim Hilman Abdullah




Klik link dibawah dan ikuti kandungan artikal yang bermanfaat:

Tip Sentiasa Ceria Setiap Hari




Isu dan tengkarah

Tempoh perkhidmatan dipendekkan

Haim Hilman telah dilantik sebagai Naib Canselor Universiti Utara Malaysia berkuat kuasa pada 17 Januari 2022. Pelantikan beliau dibuat bagi menggantikan Dr Ahmad Bashawir Abdul Ghani yang telah berkhidmat selama tiga tahun. Pada Disember 2022, Kementerian Pengajian Tinggi mengumumkan tempoh perkhidmatan beliau disingkatkan. Menteri Mohamed Khaled Nordin menjelaskan pemendekkan tempoh khidmat Haim Hilman disebabkan terdapat aduan membabitkannya. wikipedia.


Post a Comment

0 Comments

Featured Post

Maulana Tersohor Di Dunia