Biodata Masya Masyitah, Artis

Biodata Masya Masyitah, Artis

Biodata Masya Masyitah, Artis


Sepintas lalu.


Masya Masyitah dilahirkan pada tarikh 19 Januari 2000. Beliau merupakan salah seorang artis dalam seni nyayian. 

Kerjayanya dalam bidang muzik bermula apabila beliau dinobatkan sebagai juara pertandingan Ceria Popstar musim kedua di Astro Ceria pada 2014.



Biodata Masya Masyitah, Artis




Klik link dan ikuti artikal lain yang bermanfaat:




Selain itu, beliau yang nama sebenarnya Siti Nurmasyitah Mohd Yusoff ialah naib juara Bintang Kecil anjuran RTM. Masya merakamkan single sulungnya, "Teman Bintang" pada 2014, namun paling dikenali menerusi lagu "Halimunan" (2018). Pada tahun 2020, beliau dinobatkan sebagai juara Yippi Star Quest 2020 dengan menewaskan 3000 peserta seluruh Asia.


Permulaan kerjaya beliau bermula sejak berusia sembilan tahun. Pada tahun 2011, Masya terpilih sebagai salah seorang peserta rancangan TV realiti kanak-kanak Bintang Kecil terbitan Radio Televisyen Malaysia (RTM) dan dinobatkan sebagai naib juara. Tiga tahun kemudian, iaitu pada 2014, beliau menjadi salah seorang peserta rancangan TV realiti Ceria Popstar musim kedua di Astro Ceria di bawah bimbingan penyanyi Hazama Azmi dan dinobatkan sebagai juara, ketika itu beliau berusia 14 tahun. wikipedia.


Dalam pada itu, perwatakan dan penampilan beliau yang sederhana menjadi perhatian warga netizen dengan memberikan pelbagai komen positif serta membina di platform media sosial.



Post a Comment

0 Comments

Featured Post

Maulana Tersohor Di Dunia