Kelebihan PLKN

Kelebihan PLKN

Kelebihan PLKN


Program Latihan Khidmat Negara (PLKN) merupakan salah satu program untuk para belia khususnya yang telah diperkenalkan dan dilaksanakan tahun-tahun terdahulu.

Program ini disertai oleh belia dari pelusuk negara dan dipimpin oleh ketua yang berpengalaman dan berpengetahuan.




Kelebihan PLKN




Sehubungan itu, terdapat banyak kelebihan PLKN yang memberi manfaat kepada para belia, antaranya:

  • Pertama.
Memberi pengalaman dan pengetahuan kepada para peserta yang mengikutinya. Pengalaman berkenaan sangatlah berguna untuk peningkatan ilmu dalam kehidupan.


  • Kedua.
Memberi semangat jati diri yang tinggi kepada peserta. Peserta akan lebih berkeyakinan dalam melakukan sesuatu perkara dengan lebih berani dan penuh yakin.


  • Ketiga.
Para peserta dapat kenal mengenali antara satu sama lain dan dalam masa sama jaringan silaturrahim dapat diperluaskan dengan lebih jauh. Jurang negatif dapat disisihkan dengan lebih harmoni.


  • Keempat.
Perkara jenaya yang tidak bermanfaat dapat dielakkan dan dicegah lebih awal kepada peserta khususnya belia dengan lebih mampan dan berkualiti.


  • Kelima.
Jaringan kerjaya perniagaan dapat diperluaskan dengan lebih meluas. Ini kemungkinan terdapat para peserta yang telah memiliki perniagaan dan secara langsung boleh dikongsikan dan dihebahkan kepada rakan-rakan baharu yang dikenali di PLKN. Dalam masa sama, sumber ekonomi sendiri dapat ditingkatkan secara mendadak dan bermutu baik.


Post a Comment

0 Comments

Featured Post

Maulana Tersohor Di Dunia