Selamat Menyambut Hari Kebangsaan 2024

Selamat Menyambut Hari Kebangsaan 2024

Selamat Menyambut Hari Kebangsaan 2024


Hari kebangsaan atau lebih dikenali dengan sebutan hari merdeka adalah hari yang penuh bermakna kepada semua rakyat Malaysia, walau di mana sahaja berada.

Hari yang gemilang ini jatuh pada tanggal 31 Ogos adalah hari keramat negara Malaysia mencapai kemerdekaan dan benas daripada penjaja luar. 

Hari kebangsaan sering di sambut oleh rakyat negara ini dengan pelbagai aneka keramaian seperti mengibar jalur gemilang di rumah-rumah, bangunan, premis perniagaan dan kenderaan awam serta persendirian.






Selain itu, pada hari 31 Ogos peragaan perbarisan ahli keselamatan negara dan pertunjukan kemudahan pertahanan dipertontonkan kepada rakyat tanda semangat kemerdekaan. 

Justeru itu, marilah kita menyambut hari kebangsaan setiap tahun dengan penuh semangat, penuh kesyukuran dan kegembiraan. Hindarilah diri daripada melakukan perkara-perkara atau perbuatan yang tidak bermoral dan bermanfaat kepada diri, bangsa dan agama serta negara.

Tidak ketingalan, dengan ini di ucapkan selamat menyambut hari kebangsaan khususnya tahun 2024 kepada semua dengan penuh keriangan dan kemegahan. 



Post a Comment

0 Comments

Featured Post

Maulana Tersohor Di Dunia